انواع چاپگر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر

انواع چاپگر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر

  • 72

چاپگرها و انواع پرینترها، موارد استفاده و روش کار انواع چاپگرها

بیشتر فعالیت های روزانه مردم در نقاط مختلف دنیا کاملاً آنلاین و مجازی شده است و گاهی اوقات شما چیزی کاملاً فیزیکی و واقعی می خواهید که بتوانید آن را نگه دارید یا به دیگران نشان دهید. این بدان معناست که بسیاری از مردم هنوز در خانه یا محل کار به چاپگر نیاز دارند. این مقاله در سایت آوای فرهنگ آریا با هدف ارائه مروری بر انواع پرینترهای موجود در بازار می باشد.

خوشبختانه تقریباً برای هر بودجه و محیطی یک چاپگر وجود دارد، خواه محیط خانگی، اداری یا صنعتی. از پرینترهای جوهر افشان ارزان قیمت گرفته تا پرینترهای لیزری تمام رنگی و پرینترهای چند منظوره باکیفیت، اما مدلی که برای فعالیت شما مناسب است موضوعی است که در مقاله بعدی انواع پرینترها را معرفی خواهیم کرد. پس لطفا تا آخر با ما باشید.

انواع چاپگر

پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری به یک محصول رایج در میان انواع چاپگرهای موجود در بازار تبدیل شده اند که اغلب با رایانه های شخصی استفاده می شوند. کار اصلی آنها عکاسی است. یعنی از همان تکنیک عکاسان استفاده می کنند.

وضوح استاندارد برای اکثر پرینترهای لیزری 600 DPI است، در حالی که مدل های تولیدی پیشرفته می توانند وضوح 2400 DPI داشته باشند. از طرف دیگر، آنها می توانند سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که یک پرینتر لیزری مدل بالا می تواند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کند.

کارتریج های پرینتر لیزری دارای رسوب پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی به کاغذ می چسبد. مزیت تونر نسبت به جوهر کارتریج خشک نشدن آن است که عمر آن را افزایش داده است.

انواع پرینترهای لیزری معمولا در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره به فروش می رسند. چاپگرهای چهار کاره، همانطور که از نامشان پیداست، چهار عملکرد دارند: چاپ، کپی، اسکن و فکس، اما یک فکس وجود دارد. عملکرد در یک چاپگر با سه عملکرد.

نحوه عملکرد پرینتر لیزری

برای تولید تصاویر با بالاترین کیفیت، پرینترهای لیزری به طور مداوم نور لیزر را از طریق درام گیرنده نوری به جلو و عقب عبور می دهند. این درام فقط یک سیلندر شکسته است. پرینترهای لیزری نیز پودر ریز (تونر) را جمع آوری کرده و تصویر را روی کاغذ منتقل می کنند. کاغذ کمی گرم می شود تا تصویر به طور دائم تنظیم شود.

با این حال، چاپگرهای لیزری عکس های رنگی را مانند چاپگرهای جوهرافشان چاپ نمی کنند. به همین دلیل است که اکثر عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای عکس های گالری خود ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید: چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

چاپ من جوهر

پرینترهای جوهرافشان پر استفاده ترین نوع چاپگر در خانه های ما هستند. به طور خلاصه، چاپگرهای جوهرافشان ترکیبی عالی از کیفیت، سرعت و هزینه را ارائه می دهند. پرینترهای جوهرافشان قیمت کمتری نسبت به پرینترهای لیزری دارند و از آنجایی که از جوهر مایع گچی استفاده می کنند، جایگزینی آنها بسیار آسان تر است.

چاپگر ورودی

این نوع چاپگر می تواند به سرعت تصاویر رنگی با کیفیت بالا یا چاپ های تک رنگ (سیاه و سفید) را چاپ کند. به طور کلی، اگر هر چند وقت یک بار نیاز به چاپ دارید یا نیازی به چاپ با کیفیت بالا ندارید، چاپگر جوهر افشان انتخاب مناسبی است.

اگرچه چاپگرهای رنگی برای اولین بار در دهه 1950 ساخته شدند، اما امروزه نیز بسیار محبوب و مقرون به صرفه هستند. با توجه به طیف گسترده ای از مزایا و معایب کلیدی، اکثر چاپگرهای جوهر افشان از فناوری حرارتی یا پیزوالکتریک استفاده می کنند. فناوری که بیش از 60 سال است که کار می کند.

چاپگرهای جوهرافشان یکی از بهترین چاپگرهای موجود در بازار برای مشاغل کوچک هستند که به چاپگر با کیفیت و قیمت مناسب نیاز دارند. همین امر در مورد پرینترهای لیزری این نوع چاپگر نیز صدق می کند. در فرمت های تک کاره، سه کاره و چهار کاره (چاپ، کپی، فکس و اسکن) در بازار موجود است.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

در چاپگر جوهر افشان حرارتی، دستگاه گرم کننده جوهر مایع را برای ایجاد حباب های بخار گرم می کند و قطرات جوهر را از طریق نازل روی کاغذ فشار می دهد. این فناوری توسط اکثر سازندگان چاپگرهای جوهر افشان تجاری استفاده می شود. همچنین هد جوهرافشان ثابت و هد یکبار مصرف دو نوع اصلی هد جوهرافشان هستند.

کارتریج های جوهر برای چاپگرهای هد ثابت ارزان تر هستند زیرا نیازی به تعویض هد چاپ ندارند.اما اگر این هد چاپ آسیب دیده باشد، کل چاپگر باید تعویض شود. اما در مورد هدهای چاپ یکبار مصرف، وقتی جوهر تمام می شود، به راحتی می توان آنها را تعویض کرد.

به خاطر داشته باشید، نوع کاغذی که برای چاپگر جوهر افشان خود استفاده می کنید تأثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. کاغذ معمولی برای این نوع چاپگرها استاندارد در نظر گرفته می شود، اما کیفیت تصویر تحت تاثیر دو عامل اصلی روشنایی و جذب است که تا حد زیادی به نوع کاغذ مورد استفاده بستگی دارد.

چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

قدیمی‌ترین چاپگرهای کامپیوتری، چاپگرهای ماتریس نقطه‌ای یا چاپگرهای ماتریس نقطه‌ای هستند، اگر به یاد داشته باشید آن تکه‌های کاغذ با سوراخ‌هایی در دو طرف مربوط به چاپگرهای ماتریس نقطه‌ای هستند و اغلب در مشاغل پرمشغله مانند بانک‌ها، دستگاه‌های POS، شرکت‌های خدماتی (پست) استفاده می‌شوند. سفارش)، دستگاه های پول نقد و دستگاه های خودپرداز و غیره، به طور کلی استفاده می شود، چاپ ثابت نیست.

چاپگر نقطه ای

این چاپگرها از سیستم نقطه ماتریس و روش حرکتی برای ترسیم تصاویر یا متن قابل چاپ استفاده می کنند و در عین حال وضوح نسبتاً پایین تری نسبت به چاپگرهای جوهرافشان و لیزری دارند.

نحوه کار چاپگر ماتریس نقطه ای

یک چاپگر ماتریس نقطه ای دارای تعدادی پین است که در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. هد چاپ (شامل چندین پین) به سمت بالا و پایین یا جلو و عقب حرکت می کند و به نوار جوهر برخورد می کند و آثاری روی کاغذ باقی می گذارد. نقاط مجاور در یک الگوی خاص چیده شده اند تا شکل مورد نظر را به دست آورند. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای تصادفی را به جای حروف خاص چاپ کند.

یک کاراکتر چاپ شده با ماتریس نقطه در واقع مجموعه ای از چندین نقطه در یک منطقه بسیار کوچک از کاغذ است. چاپگر ماتریس نقطه ای را می توان برای متن، تایپوگرافی و چاپ گرافیکی اولیه استفاده کرد. با این حال، تولید کنندگان ظاهر "بالا" دارند.

چاپگر رسید

همانطور که ممکن است حدس بزنید، چاپگر رسید یا چاپگر رسید همان دستگاهی است که رسید خرید یا رسید کارت اعتباری را چاپ می کند. کسب‌وکارها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها در حین خرید استفاده می‌کنند، به طوری که پس از تراکنش می‌توان رسید را به سرعت برای مصرف‌کنندگان چاپ کرد. اما چاپگرهای رسید برای چیزی بیشتر از رسید استفاده می شود.

چاپگر رسید یا چاپگر رسید

بخش های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر رسید نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از پرس آشپزخانه برای مدیریت سفارشات غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع مختلف چاپگر رسید وجود دارد که شامل چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای رسید جوهر افشان و چاپگرهای رسید ضربه ای می شود:

Hitkavitunerpreterer (Vermaparenter)

چاپگرهای حرارتی رایج ترین نوع چاپگر حاشیه نویسی هستند. چون نیازی به جوهر ندارند. بجای، از گرما برای چاپ رسید از طریق تماس مستقیم بین کاغذ حرارتی و هد حرارتی استفاده می شود. این نوع چاپگر رسیدهای باکیفیت را بی سر و صدا و سریع تولید می کند.

چاپگرهای رسید جوهرافشان

بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از چاپگرهای رسید جوهر افشان استفاده نکنند زیرا پر کردن کارتریج جوهر گران تر است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهایی استفاده می کنند که قطرات ریز جوهر را روی کاغذ رسید می ریزد و امکان چاپ رنگی با کیفیت بالا را فراهم می کند.

چاپگرهای رسید ضربه ای

این نوع چاپگر رسید که به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای نیز شناخته می شود، در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و چاپگرهای جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای استفاده به عنوان چاپگرهای رستورانی عالی هستند زیرا در هوای گرم به خوبی کار می کنند. این نوع چاپگر از یک نوار جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی صورتحساب را تشکیل می دهد. چاپگر ضربه ای معمولاً از سیاه و قرمز روی صورت حساب استفاده می کند.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل (چاپگر لیبل)

چاپگر لیبل یک چاپگر کامپیوتری است که طرح مورد نظر را بر روی لیبل یا کارت چاپ می کند. لیبل نویسان با انواع دیگر نویسندگان متفاوت هستند زیرا روش منحصر به فردی برای وارد کردن الگوها در حین کار دارند. لیبل نویس ها کاربردهای بسیار متنوعی دارند، از جمله مدیریت زنجیره تامین کارخانه (SCM)، برچسب گذاری محصول، طراحی برچسب بسته، برچسب زدن نمونه خون آزمایشگاهی و غیره.

چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل

چاپگرهای لیبل چگونه کار می کنند

چاپگرهای لیبل از انواع مواد لیبل از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی مانند پلاستیک استفاده می کنند. علاوه بر این، چاپگرهای لیبل از انواع مکانیزم های چاپ از جمله مکانیزم های چاپ لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که مکانیزم چاپ حرارتی بیشترین استفاده را دارد.

چاپگرهای لیبل حرارتی مستقیم از کاغذ حساس به حرارت استفاده می کنند. از یک ماده نبافته (مشابه کاغذ حرارتی) ساخته شده است که به مرور زمان فرسوده می شود. (معمولاً 6 تا 12 ماه) در صورت قرار گرفتن در معرض گرما، نور مستقیم خورشید یا بخارات شیمیایی. بنابراین، برچسب های حرارتی مستقیم عمدتاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب بسته بندی برای کالاهای مختلف استفاده می شود.

برای چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می شود. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی نیز قابلیت چاپ مستقیم روی حرارت را دارند و استفاده از وینیل PVC می تواند طول عمر لیبل را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگر کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگر است که طرح مورد نظر را روی کارت پلاستیکی (PVC) چاپ می کند. چاپگرهای کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و غیره استفاده می شود.

چاپگر برای کارت های پی وی سی

استفاده از این نوع چاپگر به اندازه یک چاپگر کاغذی آسان است، چاپ پلاستیک به فرآیند و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت PVC معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند؟

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند، بنابراین نمی توان آنها را با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری سنتی چاپ کرد. چاپگرهای کارت پی وی سی مانند چاپگرهای جوهر افشان معمولی کار می کنند و از فناوری چاپ انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ روی کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک تکه کاغذ خام می گیرد، طرح انتخاب شده را روی آن چاپ می کند و سپس محصول نهایی را برای شما به نمایش می گذارد تا فوراً از آن استفاده کنید. به همین ترتیب، یک چاپگر کارت پلاستیکی یک کارت پی وی سی سفید را می کشد، طرح شما را چاپ می کند و سپس کارت را خارج می کند تا بتوانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

چاپگر کارت پلاستیکی با فشار دادن یک کارت پلاستیکی خالی از طریق سر چاپ حرارتی کار می کند. سپس طرح کارت از طریق هد چاپ از روی نوار چاپگر به سطح کارت منتقل می شود و در نهایت کارت شناسایی چاپ شده از قیف خروجی چاپگر کارت PVC خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

در میان انواع پرینترها، استفاده از پرینترهای سه بعدی یکی از موضوعات داغ در بین حرفه ای ها و صنایع مختلف است و اخیراً با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس قرار گرفته است. چاپگرهای سه بعدی به شما این امکان را می دهند که طرح های چاپی ایجاد کنید که در قالب های دو بعدی امکان پذیر نیست، اساساً هر چیزی که فکرش را بکنید می تواند با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی پرینت سه بعدی شود.

پرینتر سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این ماشین ها در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر فناوری به نام تولید افزودنی هستند که مخفف رسوب پرتو الکترونی است که به نام EBM نیز شناخته می شود. چاپگرهای سه بعدی اشیاء فیزیکی سه بعدی را از CAD (طراحی به کمک رایانه) یا مدل های دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن موادی مانند دانه های پودری، کامپوزیت ها یا لایه هایی از بیومواد در مقیاس میلی متری تشکیل می شوند.

برخلاف قالب‌گیری تزریقی و ماشین‌کاری CNC که از ابزارهای مختلف برش برای ساختن وسایل استفاده می‌کنند، چاپگرهای سه بعدی به ابزارهای برش نیازی ندارند. آنها چیزها را مستقیماً روی پلت فرم ساخته شده می سازند.

جت پرینتر

پرینترهای جت یکی از پرکاربردترین انواع چاپگرها در تولیدات صنعتی هستند و با نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه نشانگر و چاپگر بارکد نیز شناخته می شوند. چاپگر جت برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، لوگوی شرکت و بارکدهای مختلف روی محصولات چاپگر جوهرافشان بدون تماس (پاشش رنگی با چاپ جوهر با فاصله بسیار کم چند میلی متر) از همین سیستم استفاده می کنند.

البته لازم است هر محصولی در انتهای خط تولید خود اطلاعاتی مانند قیمت مصرف کننده، تاریخ تولید و تاریخ انقضا، شماره سریال، لوگو و ... را درج کند که این کار توسط جت پرینتر انجام می شود. همچنین می توان از جت پرینترها برای جلوگیری از کپی برداری و تقلب در تولید برخی محصولات استفاده کرد. به عنوان مثال با استفاده از جوهر UV بر روی جت پرینتر می توان یک کلمه نامرئی را روی قسمتی از محصول چاپ کرد و برخی تجهیزات برای بازرسی خط تولید می توانند این کلمه را شناسایی کنند.

خلاصه ارائه انواع چاپگر

از این گذشته، جالب است که مدل های جدید چاپگر به طور متوسط ​​هر دو ماه یک بار در بازار عرضه می شوند. اما گزینه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در نهایت تنها یک یا دو گزینه برای استفاده شخصی یا تجاری شما کار می‌کنند.

در این مقاله از وب سایت آوای فرهنگ آریا به بررسی 8 نوع پرینتر موجود در بازار و نحوه عملکرد هر یک پرداخته ایم. اگر قصد خرید چاپگر برای خود یا کسب و کارتان را دارید، توصیه می کنیم به سایت فروشگاه آوای فرهنگ مراجعه کنید. شما کاربر گرامی می توانید با بهره مندی از مشاوره رایگان تخصصی و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر، پرینترهای با بهترین کیفیت موجود در بازار را با مقرون به صرفه ترین قیمت خریداری نمایید.

مقاله کامل: https://avafarhang.com/types-of-printers/




  • تاریخ ارسال : سه شنبه 11 مهر 1402 ساعت: 10:22
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 30
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 176
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 783
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 18
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 78
            آي پي امروز آي پي امروز : 59
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 261
            بازدید هفته بازدید هفته : 176
            بازدید ماه بازدید ماه : 3677
            بازدید سال بازدید سال : 30852
            بازدید کلی بازدید کلی : 115224

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.218.55.14
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس khoramnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف